اقتصاد

تحلیلگر – دو دلیل برای اینکه روند نزولی اتریوم در حال پایان است

تحلیلگر – دو دلیل برای اینکه روند نزولی اتریوم در حال پایان است

Bijie.com گزارش داد:

    اتریوم در حال نشان دادن نشانه‌هایی از بهبود است، اگرچه در میان احساسات محتاطانه بازار، پایین‌تر از اوج‌های قبلی خود باقی مانده است. افزایش جریان خروجی از مبادلات اتریوم نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران است و ممکن است نشان دهنده روند صعودی آینده باشد.

اتریوم [ETH]، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، اخیراً بهبود اندکی قیمت داشته است و در زمان نگارش این مقاله با قیمت 2661 دلار معامله می‌شود.

این افزایش 1.6 درصدی نسبت به روز گذشته است.

پیش از این، اتریوم در حال کاهش بود و هفته گذشته به پایین ترین سطح 2545 دلار رسید.

با وجود دستاوردهای اخیر، قیمت اتریوم بسیار پایین‌تر از قیمت 4070 دلاری ماه مارس است و همچنان نسبت به بالاترین قیمت خود یعنی 4878 دلار که سه سال پیش تعیین شده بود، تقریباً 45 درصد کاهش یافته است.

شرایط فعلی بازار این سؤال را مطرح می‌کند که آیا اتریوم در آستانه بهبودی پایدارتر است یا اینکه اقدام اخیر قیمت فقط یک اصلاح موقت است.

در نتیجه، بوراک کسمچی، تحلیلگر CryptoQuant، گفت که اتریوم ممکن است در مراحل پایانی اصلاح باشد و به اندیکاتورهای زنجیره ای اشاره کرد که نشان دهنده تغییر احتمالی در احساسات بازار است.

احساسات بازار

در یک تحلیل اخیر، Burak Kesmeci دو مجموعه داده کلیدی را برجسته کرد که نشان می‌دهد اتریوم در آستانه پایان مرحله اصلاح است.

نخستین نسبت خرید و فروش گیرنده است که نسبت خریدار به فروشنده را در تمامی مبادلات اندازه گیری می کند.

کسمچی گفت که این نسبت مثبت شده است و نشان می دهد که خریداران شروع به بازیابی قدرت کرده اند.

این تغییر در پویایی خرید و فروش می تواند نشانه اولیه بازگشت احتمالی باشد، به خصوص اگر این روند تا هفته آینده ادامه یابد.

نشانگر دوم باز علاقه (OI) است که تعداد کل موقعیت های خرید و فروش باز در بازار را نشان می دهد.

همان‌طور که Kesmeci اشاره کرد، در ژوئن 2024، زمانی که قیمت اتریوم به 3800 دلار رسید، OI به بالاترین حد خود یعنی بیش از 13 میلیارد دلار رسید که نشان می‌دهد بازار در شرف اصلاح است.

این تعدیل در 5 آگوست 2024 انجام شد، زمانی که یک رویداد کلان اقتصادی باعث شد OI به 7 میلیارد دلار سقوط کند.

کسمچی خاطرنشان کرد که برای اینکه قیمت اتریوم به میزان قابل توجهی افزایش یابد، بازیکنان دارای اهرم باید دوباره وارد بازار شوند، که می‌تواند دور جدیدی از فعالیت‌های خرید را ایجاد کند.

آیا اتریوم برای بازگشت آماده است؟

در حالی که شاخص‌های برجسته‌شده توسط Kesmeci چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را ارائه می‌دهند، بازار گسترده‌تر بار عمده بهبود 24 ساعته ETH را متحمل شده است.

در این مدت، در مجموع 43521 معامله گر با مبلغ انحلال 111.52 میلیون دلار منحل شدند. اتریوم 26.63 میلیون دلار از این انحلال‌ها را به خود اختصاص داده است که اکثر آنها موقعیت‌های خرید بوده‌اند.

این نشان می‌دهد که علیرغم خوش‌بینی برخی معامله‌گران، بازار همچنان ناپایدار است و موقعیت‌های اهرمی همچنان خطرات قابل توجهی را به همراه دارند.

علاوه بر معیارهای روی زنجیره، یکی دیگر از عوامل کلیدی که باید در نظر گرفت خروج اتریوم از مبادلات است.

داده‌های CryptoQuant نشان می‌دهد که جریان خروجی مبادلات اتریوم در هفته گذشته به افزایش خود ادامه داده است.

در 14 آگوست، بیش از 600000 ETH از صرافی خارج شد و در 19 آگوست تقریبا 507000 ETH خارج شد. تا امروز، نزدیک به 200000 ETH از صرافی ها خارج شده است.

افزایش جریان خروجی مبادلات معمولاً نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران دارایی اتریوم خود را به ذخیره‌سازی بلندمدت منتقل می‌کنند و عرضه موجود برای معاملات بورس را کاهش می‌دهند.

این رفتار معمولاً نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبت سرمایه‌گذاران است زیرا آنها انتظار دارند قیمت‌ها در آینده افزایش یابد.

کاهش عرضه در صرافی‌ها، همراه با تداوم تقاضا، می‌تواند فشار صعودی بر قیمت اتریوم وارد کند.


پیش‌بینی قیمت [ETH] اتریوم 2024-2025 را بخوانید


با این حال، باید دید که آیا این روند منجر به بازگشت قابل توجهی خواهد شد یا اینکه شرایط فعلی بازار همچنان به چالش بازیابی اتریوم ادامه خواهد داد.

کسمچی پست خود را با این جمله به پایان رساند:،

“داده های فعلی نشان می دهد که خریداران اتریوم به تدریج در حال بازیابی قدرت هستند، با این حال، زمان نشان خواهد داد که آیا این یک بازگشت موقت است یا شروع یک بازگشت قوی به رهبری گاو نر.”

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا